Hipokrit?

"asal ramai perempuan sekarang pakai tudung ? dah dapat hidayah ? ke nak tunjuk yg dia tu update dengan perkembangan? hahah bitch"

Assalamualaikum and hello people :) Oh atas tu? Yes, i found that on someones status in Facebook. Okay macamni, aku nak cakap sedikit. First of all, Alhamdulillah sebab beliau-beliau dah pakai tudung. Yes, walaupun tak ikhlas, walaupun sekadar mengikuti perkembangan fashion yang lilit tudung sana sini sampai tercekik halkum leher tetapi sekurangnya, dah kurang satu dosa dia sebab dia tidak memperlihatkan rambutnya yang cantik macam Rosmah Mansur Angelina Jolie tu. Kan? Juga, dosa kita pun kurang sebab kita tidak nampak rambutnya.


"Yang pasti, orang yang TIDAK menutup aurat pasti masuk neraka"
Guys, aku pun tidak lah baik sangat. Ye, aku mengaku aku pun tidak lah menutup aurat dengan sepenuhnya. Tetapi, tidak salah kan kalau aku sekadar menasihati? Yela, al maklumlah sekarang ni ramai orang yang benci dekat kita kan. Nanti ada je kesalahan yang dia cari untuk bash kita. Okay, back to the topic. Sebenarnya, Allah telah pun memerintahkan kepada makhlukNya untuk menutup aurat. Tetapi kenapa kita ingkar perintahNya? Ni semua angkara syaitan, iblis. Nauzubillahiminzalik..


"Hipokrit?"
Kenapa hipokrit? Kenapa macamtu? Pasti ada pelbagai jawapan kan? Biarlah, aku taknak tahu apa jawapan awak awak semua. Cuma, awak pakailah tudung, niatlah kerana Allah SWT. Okay mungkin awak pakai tudung kerana fashion, lama-lama terbuka pintu hati awak kerana Allah kan.. Nothing is impossible :)


I think thats all yang aku nak cakap. Maaf, aku bukan nya baik sangat nak nasihat orang kan? Tapi nasihat ni pun adalah nasihat untuk diri aku sendiri jugak. Apa pun, terima kasih kerana membaca. Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment